Újra életre kel a tragikus sorsú Titanic?

A történet 1907-ben kezdődött, amikor a belfasti Harland & Wolff hajógyár elnöke es a White Star Line hajótársaság elnöke elhatározták, hogy három gigantikus óceánjárót építenek. A fő hangsúlyt a luxusra és a biztonságra helyezték - terveik szerint ezek a hajók forradalmasították volna az Atlanti-óceán két partját összekötő személyhajózást.
A közhiedelemmel ellentétben azonban a Titanic tervezői soha nem állították, hogy hajójuk elsüllyeszthetetlen vagy különlegesen gyors lenne. A hajó tervezésekor a fő szempont a fényűző kényelem és nem a sebesség volt, így a Titanic valójában 7-8 km/h-val lassabban haladt mint vetélytársai. A hajó puszta mérete és masszív megjelenése a belsejét jellemző ragyogó pompával párosulva a legtöbb emberben megis azt a hitet keltette, hogy a hajó valójaban elsüllyeszthetetlen.

alt

alt

  1. aprilis 10-én délben végül a Titanic elindult első útjára, de a hajó mozgása olyannyira megzavarta a kikötő vizét, hogy az ott horgonyzó New York nevű hajó megfeszítette a köteleit és elindult a Titanic felé, bar a kikötői vontatóhajóknak sikerült visszafogniuk a New Yorkot, és így elkerülték az ütközést. A végzetes, jégheggyel való ütközés 1912. aprilis 14-én húsz perccel éjfél előtt történt és a szemtanúk más-más érzésekről számoltak be attól függően, hogy hol helyezkedtek el a hajón. Az ütközés után a Titanic 2 óra 40 perc alatt süllyedt el, tehát másnap hajnali 2:20-kor már nyoma sem volt az óceánon. Sajnos az egyetlen teljes utaslista odaveszett a Titanic-kal együtt és ez nagyon megnehezítette a holtak és a túlélők listájának összeállítását, de legutolso adatok szerint 1517 ember lelte halálát a jeghideg habokban.

alt

Egy ausztrál cég azonban úgy döntött, hogy feléleszti a legendát és elkészíti a híres óceánjáró majdnem teljesen pontos mását, a Titanic II-őt, melyet a tervek szerint 2018-ban bocsátanák vízre. A Blue Star Line nevű hajóscég marketingigazgatója azt mondta, hogy az új hajó csak annyiban különbözne a régitől, hogy ezen természetesen lennének modern és az előírásoknak megfelelő mentőeszközök és mai technikával működő navigációs rendszer is, de belső kialakításában hűen követnék a legendás elődöt. Az új hajó nagyjából 275 méter hosszú lesz, és kb. 40 ezer tonna.

alt

Az új Titanicban is lesz első-, másod- és harmadosztályt és itt is 840 kabint terveznek kialakítani, ami elegendő lesz a 2400 utasnak és a 900 fős legénységnek. A Titanic II első útján várhatóan a kínai Csinagszu kikötőjéből hajózik majd Dubajba.

Akit részletesebben érdekel a történet az alábbi linken további részleteket tudhat meg: http://bluestarline.com.au/

  1. upload.wikimedia.org

  2. cdn.history.com

  3. ic.c4assets.com

Benedek Ágota

Magyar idegenvezető Londonban. Ha velem sétálsz megmutatom London azon arcát amely az útikönyvekben nem szerepel, de izgalmasabb mint a ’hivatalos’ útvonal. :) www.facebook.com/idegenvezeteslondon

London

Subscribe to Idegenvezetés Londonban

Get the latest posts delivered right to your inbox.

or subscribe via RSS with Feedly!