A londoni tömegközlekedés története szétágazó és bonyolult, megértéséhez és átlátásához elsősorban a múlt ismerete adhat kulcsot, amiben nagy segítségünkre lehet a londoni Közlekedési Múzeum, mely nem kevesebbet tűzött ki célul, mint hogy a világ vezető városi közlekedési múzeumává váljon. A múzeum megnyitója 1980-ban volt, amikor Anna hercegnő (II. Erzsébet királynő testvére) átvágta a szalagot, útjára bocsátva London egyik legsikeresebb múzeumát. Ekkoriban még hagyományos gyűjteménynek indult, ám haladva a kor kihívásaival modernizálták és interaktívvá tették az elérhető anyagokat is.

alt

A kiállítás tárgyai között a legszélesebb körű bőséget találjuk: járművek, média anyagok, poszterek, táblák, uniformisok, fotók, hirdetések, térképek és mérnöki rajzok mind-mind a járművekről, a vonalakról és a megállókról.

alt

A gyűjtemények terén olyan bőség található mely utolérhetetlen, és tanulmányozása is jó pár órát igénybe vesz. A film-videó részlegen kívül fotókönyvtárat is találunk, valamint vezetett túrára is jelentkezhetünk a múzeum 6000 négyzetméteres raktárába, ahol az elmúlt 150 év járműveit nézhetjük meg, és ki is próbálhatjuk őket.
A múzeumban - a teljesség igénye nélkül - a következő bemutatókat találhatjuk:

    1. századi London: ebben az időben indult ugrasszerű fejlődésnek a közlekedés, megjelentek az első vizitaxik, elterjedt a vonatközlekedés és az omnibuszok
  • Gözhajtású metró: 1860-ban indult útjára az első földalatti vasút amelyet gőzmozdony húzott London három központi pályaudvara között
  • Ássunk mélyebbre: Az első mélyfúrással épített földalatti története, kiegészítve a szükséges liftekkel, mozgólépcsőkkel
  • A tömegközlekedésben használt logók története
  • Felszíni közlekedés 1900 -től napjainkig
  • Londoni tömegközlekedés a háború alatt: tisztelgés a nők előtt akik a nehéz időkben is életben tartották a várost